33.

När vi kom in till förlossningen satte en sjuksköterska en pvk på min hand. Fy fan vad jag tycker att det är obehagligt. Sedan skulle blodtryck mätas. Jag har hittills haft perfekt blodtryck men just den där gången var det lite högt.

Det visade sig senare att blodtrycksmanschetten var för liten för min överarm och därför kunde man inte mäta ordentligt, med det stimmades lite kring havandeskapsförgiftning tills en barsk tant resolut smög sig in och drog i manschetten som fan och fick ett helt annat resultat.

Nå. En barnmorska inspekterade en handduk som jag hade i trosan. Sedan gav hon mig en blöja och Okapin och jag fick gå fram och tillbaka mellan undersökningsrum och väntrum och jag fick kissa i mugg och lämna blod.

En doktor undersökte mig och det var ganska hårdhänt. Men hon konstaterade att det var en fontän och hon hade kanske gummistövlar på mig eller så är det bara så jag minns det.

Det här var i vecka 35 och förlossningen var inte igång, så alla ville att bearnaise gärna skulle bakas ett tag till.

Vi fick ligga två nätter på antenatalavdelningen. Jag tror att den extra natten berodde på den felaktiga blodtrycksmätningen för det hängde kvar ett tag, men Okapin och jag drog ihop sängarna och tittade på film och åt påskgodis och på det hela hade vi det ganska bra förutom att det kom in någon sköterska i gryningen och tog ett blodprov. Hatar. Okapin fick åka hem och ställa in matvarorna från Mathem och hämta deo och extrakläder och sånt. Tur att vi bodde ganska nära och det gick en buss cirka direkt hem.

Efter två nätter blev jag utskriven. Jag blev beordrad att ta det lugnt och förbjuden att bada. Det här var långfredagen och måndagen en och en halv vecka senare skulle jag bli igångsatt om inte förlossningen startade av sig själv. Det skulle vara V 37+0. 

Jag hade påsklov då, men blev sjukskriven och tillbringade påsken liggande i olika soffor och sängar pratande med min familj och dagarna efter påsk med att spela Sims 4. 

Vattnet? Det bara rann. 

Kommentera

