29.

Jag tyckte om att känna Bearnaise i min mage. Det var en fin känsla att jag aldrig var ensam. Jag låg i soffan och kände honom. Han sparkade extra på musiklektionerna och när jag flög. 

Min graviditet var lätt. Jag mådde lite illa men det gick att tänka på något annat så försvann det. Jag gick upp kanske femton kilo. Många kommenterade min mage. Jag var trött i början och somnade klockan åtta på kvällen. Det gjorde inget. Jag kunde lägga mig så tidigt. Jag hade inget särskilt för mig. Jag sov jättegott. Okapin lade sig tidigt med mig ibland. Det var mysigt. 

Inga som helst cravings hade jag och jag saknade inte att kunna äta något. Jag drack ganska mycket alkoholfri öl. Mer öl än både innan och efteråt. En gång åt jag någon ”förbjuden” ost. Tror det var brie. 

På slutet fick jag gå på toa på natten. Jag hade stödstrumpor på mig för min barnmorska sa att jag skulle det. Vi flög till Bryssel i vecka 31. Okapin gav resan till mig i födelsedagspresent och hade ingen tanke på att jag kanske inte skulle få flyga. Jag hade skaffat en tilläggsförsäkring för jag var nervös. 

Jag klippte av håret i vecka 10. Och fick superlukt ett kort tag. Jag saknar magen ibland. Att aldrig vara ensam. Det var mysigt. 

Kommentera

