26.

Om en månad börjar jag jobba. Jag har varit hemma ett helt år. Det är the dubbelt to rule all dubbelt, känslan jag har.

Det kommer att bli fantastiskt för Okapin och Bearnaise att hänga resten av året på tu man hand (minus mitt sommarlov förstås). Och jag har absolut inga planer på att vara hemmafru. Men morgonpromenaderna!! Sex kilometer längs Mälaren. Jag kommer verkligen verkligen att sakna dem. Och Bearnaise. Men varje gång jag tänker: Jag vill inte!!! Tänker jag direkt Jag vill absolut inte motsatsen, så jag måste. Motsatsen skulle alltså vara att Bearnaise blev ett asociala freak som bara umgicks med sin mor som inte jobbade utan tvingades försörja sig på vadsomhelst när Bearnaise sov. Plus: jag har fått det ordnat så att jag får mjukstarternas mjukstart (Jinx!). I höst ska jag ha en etta och när jag börjar jobba i maj får jag hänga på sexårs med mina kommande elever och lära känna dem. Förmodligen inte så mycket ansvar då. Förmodligen bra förberedelse inför hösten. Och efter en dryg månad: ett par veckors ledigt igen. 

Kommentera

