18.

Fortsätter plocka från Karin

EN GUILTY PLEASURE

En av alla? Jag lyssnade på Ett eget rum med Marcus och Helena tidigare idag och de pratade om författarskvaller. JsF och Nicole Krauss har skilt sig och Marcus fann det ointressant men Helena motvilligt intressant. Jag får lov att erkänna att visst skvaller är jag oerhört fascinerad av. Inte Carolas senaste man eller att Danny friat till Molly på Kilimanjaro (men jag vet det – det är pga att jag läser Tramsfrans plus lägger vissa saker på minnet).
Obs! Vet inte Carolas senaste man. Är det han fritidspedagogen som fick henne att flytta till Bromma?

NÄR GRÄT DU SENAST OCH VARFÖR?

Det finns en bild på bearnaise och mig när han precis plockats ur min mage. Jag ligger uppspänd som Jesus pga snitt (stor blodtrycksmanschett på ena armen och dropp i armvecket på andra) och han är lila, sned och pytteliten. Det ser ut som att han pussar mig. Den bilden tänkte jag på häromdagen och jag börjar alltid gråta när jag tänker på den men märkligt inte just nu? Jag blir ledsen av den av tusen anledningar bla hur liten han är, hur tillknycklad han är, hur känslomässigt det var, hur dåligt jag mådde och hur jobbigt det var senare. 
 

NÄR KAN DU VERKLIGEN, VERKLIGEN VARA DIG SJÄLV?

När jag är med Okapin och Bearnaise. 

Fortsättning följer. Nu äter vi chips och ska strax kolla House of Cards i sängen hos Bearnaise. 

  

Kommentera

