11.

Vilka tips skulle du ge till en turist som skulle vilja resa till staden du bor i? 

 

Eftersom Sthlm är Sthlm skulle jag  tipsa om att inte missa vattnet: skärgården (Vaxholm kan räcka), Djurgårdskanalen och Norr Mälarstrand, till exempel. 

Jag har en enorm hatkärlek gentemot Stockholms innerstad, så jag skulle väl hellre tipsa om Färingsö än Nytorget, men man åker väl inte till Stockholm för att se Färingsö. Om man ska till Drottningholm kan man gå av bussen eller på en eller två (båda går) hållplatser efter Drottningholm. Bra om man vill ha en sittplats i turistsäsong. 

Ni bara: LIFEHACK!!!

Bilden är från stadshuset. Enormt obehaglig väg upp för en klaustrofobiker, men fin utsikt. 

Har du några måsten i reseväskan?

Hörlurar!

Inte så mycket inre resa att resa med bearnaise hittills dock.

Dina bästa resebilder?

 Jag är ju en sucker för naturbilder uppenbarligen men på sanning är ju bilder på människor roligast. De bästa är där vi ser riktigt lyckliga ut.

   

 Vad är den sämsta resan du gjort?

 Kanske en resa till Göteborg, där jag blev dumpad och hemskickad. 


Vart skulle du vilja åka just nu?

Till värmen! I mitt flöde är personer på Kanarieöarna och Sri Lanka. Jag är avundsjuk!

  


Vart vill du absolut inte åka?

Rymden.

Har du någon resa inplanerad inom en snar framtid?

En resa till mina föräldrar i påsk! Untz! Untz!

  

Kommentera

