5.

Vi firade Bearnaises farmor som fyllde 70. Vi hade en konflikt med henne för en månad sedan då hon ville besöka pss med bältros. -Nja, sa vi. -Taskmörtar, sa hon. 

Två å en halv timmars råintensivt bus var firet. Sedan gick jag och Bearnaise till stadshotellet och åt gröt på golvet och nu sover han skitnära mig och att vi bor på hotell beror inte ett dugg på konflikten. Det beror på att jag ville att Bearnaise skulle få ta det lugnt och somna i ett tyst hotellrum istället för att fortsätta busa och somna vägg i vägg med ett 70 årskalas efter skrik, gråt, övertröttma. Ångrar mig inte en sekund trots att min middag var smörgås som jag bröt bitar från och doppade i potatissallad. 

  

Kommentera

