3×15

Herregud vilka tråkiga inlägg jag skrev 2015. Här kommer ett till, men jag är sugen på att blogga igen så det här är mest uppvärmning. 

En lista från Cecilia. 
3 saker jag ser fram emot
• våren
• sommaren
• att snart börja se säsong 2 av American Crime.

3 saker jag fasar för
• valet 2018
• sjukdomar och död
• framtiden i stort (tex pga valet 2018)
3 saker jag gillar
• picknick
• vår nya lägenhet
• att sova bredvid mina killar
3 saker jag inte gillar
• ordet ”mumsa” i böcker
• vintern som var nyss
• att inte ha kontroll 

3 saker jag vill
• läsa fler böcker för vuxn
• lära mig sy
• sluta älta

3 saker jag borde
• läsa fler böcker för vuxna
• städa diverse lådor där allt bara blev inslängt vid flytten
• säga upp mig

3 saker jag kan
• laga en potatisgratäng som jag älskar
• bli på strålande humör av musik
• bada i timtal

3 saker jag inte kan
• baka
• förstå hur man inte kan tycka som jag
• lukta på något när jag blivit varnad att det luktar äckligt

3 saker jag har på hjärnan
Vi flyger över kullarna, sträck ut armarna och följ med.
• Podden Vattnet går.
• Bearnaise.

3 saker jag pratar om ofta
• samtiden
• Bearnaise
• gardiner

3 saker jag önskar mig
• nya byxor
• vita snygga skor som ser ut som skinn men inte är det
• en klippning

3 saker jag blir lugn av
• att bada i badkar
• Bearnaise!!!
• sjöar/hav

3 saker jag blir stressad av

(Typ allt just nu)
• att folk vill träffa mig
• att jag ”snart” börjar jobba 
• att klockan snart är läggdags

3 saker jag ska göra i helgen
• hämta ut ett paket
• dricka cider (det är vår fredagstradition)
• köpa e-böcker

3 saker jag gjort det senaste
• promenerat vid sjön och fått vårfeeling 
• kollat på Making a murderer
• skrivit ett argt mejl till ett företag och kallat dem usla!

  

Kommentera

