Egentid

pratas det en del om. Jag lägger just nu merparten av min egentid (åtminstone 2 timmar/kväll) på sömn. 

Bearnaise sover på inga sätt dåligt men om jag lägger mig klockan nio får jag (hittills) alltid sova minst åtta timmar per natt. Jag älskar att sova så det är verkligen värd egentid. 

2 responses to “Egentid

  1. Hej!
    Jag snubblade över en annan blogg där du kommenterat (för flera år sen!) att du är född utan eller med nedsatt sköldkörtel.
    Det är jag också! Det känns så ovanligt att hitta fler i samma sits.

    Hur mår du? Medicinerar du med något annat förutom Levaxin?
    Jag har ätit Levaxin sen jag var 6 dagar gammal och det har funkat okej, vad vi vet.
    Men nu som vuxen (28 år) mår jag jättedåligt och är sjukskriven på heltid för min trötthet och smärta i hela kroppen , som min endokrinolog menar beror på min brist på sköldkörtelhormon. Jag är dock helt frisk enligt alla prover….

    Oj, nu babblar jag bara iväg. Men så ‘kul’ att hitta nån som kanske förstår vad jag pratar om!
    Ha det gott!
    Hälsningar Jennie

    • Oj, vad tråkigt att höra att du inte mår bra!

      Jag är också född helt eller delvis utan sköldkörtel. Och jag har också medicinerats sedan första veckan. Jag har lyckligtvis inte haft några problem med Levaxin som är det enda jag äter och ätit. Jag har fått ändra dosen då och då, senast under graviditeten, men även under puberteten. Däremot har jag aldrig träffat någon endokrinolog utan först gick jag hos en barnläkare och sedan till min husläkare. Nu är jag ändå lite nyfiken på att träffa en endokrinolog. Jag har i perioder googlat mer och sett att många föredrar naturligt sköldkörtelhormon från svin, men så länge som jag mår bra av levaxin vill jag inte köra på det (jag är vegan!).

      Mitt enda bekymmer med sköldkörteln är att komma ihåg att ta medicinen (fortfarande! Jag är 36!) och blodprovet som jag tar inför kontrollerna. Vad ska man hitta på med ditt bekymmer nu?

      Allt gott,
      Johanna

Kommentera

