Sova

Vår BM säger att ”en natt” i den här åldern är typ 23.30-5 eller så, men vi börjar vår natt vid 21. Bebisen vid 19. Orka vara uppe till elva?! Okapin matar bebin vid elva, halv tolv (värsta matningen eftersom man sovit typ 1-2 timmar då) och sen sover vi till fyratiden. Då matar jag. Okapin åker till jobbet vid sju. Bebin vaknar vanligtvis till omkring då så Okapin hinner säga hej till oss nio mornar av tio. Det är helt ovärt att vakna tjugo över sju och se på Hitta vänner att Okapin nyss gick. 

Nu (kl fem på morgonen) har jag matat Bearnaise och han drar djupa andetag på mitt bröst. Han sover alltså. Bästa stunden på dygnet. Jag som innan Bearnaise var ute ur magen sa att han skulle sova i egen säng helst i eget rum… Nu sover vi panna mot panna i samma säng. Han stör mig ibland men han stör mig mer när han vaknar till i spjälsängen (som står bredvid vår säng) och det är så sjukt mysigt att sova med honom. Längtar till nätterna hela dagarna av olika anledningar.

Kommentera

