Separation

Det här med förlossningen var ju av anledningar som jag aldrig kunnat förutse en rätt traumatisk historia för mig. Bearnaise hade ju bott i min mage i åtta månader och nu var han plötsligt utanför kroppen. Jag kunde lägga honom i ett rum och gå ut i köket. Vi satt inte längre ihop. Jag tyckte att det var lite jobbigt.

Idag har Okapin varit i Enskede med Bearnaise. Han har lunchat med en kompis och det är det längsta jag varit ifrån Bearnaise på tre månader. Jag passade på att klippa och färga håret hos ny frisör eftersom min vanliga ligger trettio minuters resa (minst) härifrån och håller på i tre timmar men framförallt för att hon har semester. Den här frisören ligger fem minuter bort och jag blev så sjukt nöjd. Jag har ju inte direkt skyltat med att jag klippte mitt hår pojkkort i oktober eftersom det inte kändes som jag. Så skönt att det är på utväxt nu. Har någon slags damig page. 

Hur som helst: att inte hänga med sitt barn hela tiden är ju någonting man får lov att öva på. Jag vill ha barnvakt snart och gå på bio. Men ”snart”. 

 

Kommentera

