En lista

Från Lisa. Nu gör jag comeback!

(Kanske.)

Beroende av:

Jag frågade Okapin. Han svarade blixtsnabbt. ”Internet”.
Deppigt, men det stämmer kanske. Jag var i Ockelbo i stugan med inget wifi, inget nät. Det var trist. Sedan lade han till: ”Mat. Annars blir du jävligt arg”.
Jo. Vi säger mat. Som Lisa.
Vad behöver du mest just nu?
Sömn. Jag lägger mig vid tio varje kväll. Jag skulle lägga mig tidigare om jag bara fick.
Vad tror folk om dig?
 Att jag läser böcker.

Stämmer det?

Nej, inte längre.

Vad får du ofta komplimanger för?

Någonting jag skrivit.
Brukar du ofta skratta för dig själv?
Ja.
Vad står det i ditt senast inkomna sms?
”Puss och kram. Nu ska vi grilla ett par korvar”. Från pappa.
Nästa mål i ditt liv:

Byta vår lägenhet mot en större! Fett med swag!

Hur svarar du i telefon?
Jag säger mitt namn helt frågande.
Vem ringde dig senast?
Ingen aning. Jag svarar inte i telefon. Har tydligen slutat att prata i telefon också. Mamma ringde fel häromdagen när hon skulle ringa till min moster.
Antal timmar sömn i natt?
Fem.
Hur känner du dig just nu?
Lite trött. Lite rastlös.
Vanligaste färgen på dina kläder?
Svart.
P1010041
Favoritdryck på morgonen?
Kaffe
När brukar du oftast gå och lägga dig?
Tio.
Är du blyg?
Nej. Jag har länge trott att jag var blyg, men ärligt talat är jag inte så blyg.
Sysslar du med någon idrott?
Nej.

Tror du på kärlek vid första ögonkastet?

Nej, inte alls.

Har du några smeknamn?

Ja, Joko i gruppen av Johannor jag hänger med och Okapin kallar mig inte sällan Jojo.
Har du kyssts i regnet?
Ja, jag har nog kyssts i alla väder.
1290949262148
Kommentera

