Sommarlista

Plockade denna från Mellan-Jo.

Vad ska du göra på din semester?
– Okapin och jag är hemma båda två till och med juli. Vi har inga direkta planer, men har sneglat på hus att hyra vid någon liten sjö en vecka om lappsjukan blir för stark i öde stad.

Ska du åka någonstans?
– Det blir nog en liten turné till släkten på olika håll.

Hur länge ska du vara ledig?
– Eftersom jag är föräldraledig: till mitten av april 2016. Längsta sommarlovet i historien.

Vad vill du verkligen hinna med?
– Läsa! Bara det.

Vad tror du egentligen att du kommer göra?
– Uppdatera facebook, instagram och mailappen i telefonen.

Vad ser du mest fram emot?
– Att ha tillgång till en trädgård!

Vad kan gå fel?
– Bearnaises mage och därmed sömn.

Vem kommer du vara mest med?
– Mina killar.

Vad kommer du lägga mest pengar på?
– Jag hoppas kunna spara lite under sommaren när jag får ordentlig lön, så sparande då, hör på den.

Vad kommer du köpa inför semestern?
– Jag har rensat ut så sjukt mycket ur min garderob, så jag ska inte köpa något. Kanske en hårklipp och -färg, pga gråhårig och utväxtig.

Kommer du använda det?
Varje dag.

Kommer du bli brun?
– Om solen skiner, definitivt, eftersom jag är ute och utflyktar med Bearnaise precis hela tiden.

Vad vill du säga till ditt semester-jag?
– Carpa! (Hösten kommer snart – det går med vindebs fart).

Vad kommer du äta?
– Vattenmelon.

Vad kommer du dricka?
– Vattenmelonjuice.

Vad kommer göra den här semestern extra bra?
– Bearnaise.

Vad kommer du ha på dig?
– Klänning och espadriller.

Hur kommer du att göra dig illa?
– Skoskav och sönderkliade myggbett.

Vad oroar du dig för?
– Bearnaises sömn, mage och skalle.

Vad kommer bli extra speciellt i år?
– Bebisen.

Hur kommer du minnas din semester sen i september?
– Som den första sommaren med Bearnaise såklart.

34200EFF-1FAB-4958-A66D-2F202F614F5F

One response to “Sommarlista

  1. Vattenmelon, mmm så gött! Hälsningar från Gotland! /ZitaZoo

Kommentera

