Lördagslista

En lördagslista från Sandra B.

Säg något som du är stolt över men som du aldrig får tillfälle att skryta om:
Hur bra jag är på ordklasser och satsdelar!!!

(Plats för kommentar från Okapin: Gud, vad töntig du är!).

IMG_6979

Vilka är dina ofta använda emojis?
EmojiDessa. Mycket kärlek och bajs, hejarop och alltid pandor!

Vad gjorde du igår kväll?
Bearnaise var superolycklig. Vi tror att han har ont i magen (därav bajs-emojin här ovan  – det handlar en del om sånt just nu). Jag och Okapin åt biffar och PULVERMOS! Vi orkade inte koka potatis. Vi tittade inte ens på något när vi åt. Vi bara öste i oss, som vore vi djur. Sedan gick jag med i ett föräldraforum på FB och läste hundra trådar och blev tung i huvudet.

En bild som symboliserar denna dag:
unnamed (2)Där mellan kuddarna och babynestet är min plats.

Vad åt du till frukost idag?
En skål med gröt med chiafrön, sylt och mjölk. En lingongrovamacka med ost och gurka. Äppeljuice. Kaffe. Sedan åt jag kladdkaka och drack kaffe med min kusin och hans familj. Nu mår jag lite sådär. Måste ha mat snabbt! Inte bara kaffe och socker!

Vilket är ditt lyckonummer?
Jag har inget lyckonummer. Förut var det 13, mitt nummer när jag spelade fotboll, men nu? Nej.

Hur såg du ut som artonåring?
Jag tror inte att jag har något bildbevis här. Jag får återkomma.

Vilket är ditt senaste köp?
En stor Mathem-handling. Älskar att få maten hemskickad.

Är du allergisk mot något?

Nej, egentligen inte.

Hur länge har du varit utan sömn som längst?

Jag har dygnat när jag var på kuliga kalas eller rest långt. Inte mer än 30 timmar, tror jag.

Vilken tid på morgonen vaknar du?
När jag jobbar ringer klockan 6.30, sedan snoozar vi till 6.45. På helgerna kanske klockan 9. Nu med Bearnaise är jag vaken mer än sover just nu. Jag har gått upp och duschat vid halv nio-nio.

Hur ser du oftast ut till vardags?
IMG_2858Ni ser ju att det här inte är vardag, men jag är åtminstone vardagsklädd. Nu minus en av kulorna dock.

Ett ord som du aldrig lyckas stava rätt:
Accessoar.

Kommentera

