Att komma hem var en schlager

Jag måste säga att jag blir lite avundsjuk när jag läser andras förlossningshistorier. De som öppnar sig snabbt, får sin bebis på bröstet och en bricka med ostmackor. På svartvita bilder på mamman med en lustgasmask.

IMG_3215

Jag hade verkligen ingen rolig förlossningsupplevelse. Själva värkarbetet på förlossningen i 18 timmar var okej, jag kan till och med gå Blondinbella och säga att smärtan var häftig och hade Bearnaise fötts då hade det varit okej och helt rimligt, men sedan: snittet, mina frossbrytningar, höga feber och dödsångest, att skiljas från min bebis direkt, att inte få sova hos honom, besked som vi fick under det allra första dygnet och att Bearnaise och jag var patienter på varsin avdelning så att jag inte riktigt fick det stöd jag tror att jag hade behövt: det ägnar jag en liten Lille Skutt-session åt ibland.

Att komma hem var en schlager. Bearnaise sover på en kudde bredvid mig. Okapin och jag är hemma tillsammans till början av augusti (jag har ju sommarlov, så Okapin kan vara föräldraledig) och vi har så roligt när vi lär känna Bearnaise.

IMG_3358

2 responses to “Att komma hem var en schlager

  1. Det är helt okej att bli avundsjuk. Jag blir helt provocerad av Blondinbellas story, till exempel (och då hade jag trots att en ”lätt” förlossning). Alla har någon skit, alla är avundsjuka på andra för något. Och det är helt okej.

  2. Men välkomna hem! Hoppas ni får det mysigt och fantastiskt nu.

Kommentera

