Jättegott eller halvgott

Jag promenerade ner till tobaksaffären och hämtade ett paket med en handväska och en plånbok och några andra grejer och jag tror att jag bara kommer att behålla handväskan, men skitsamma, för jag köpte en glass också. Och jag insåg för 100e gången att glassarna man köper på pressbyrån eller i tobaksaffären: de är ju inte så himla goda faktiskt. De är inte äckliga, men de är 6:or av 10:or och jag är så trött på att inte äta det som är jättegott.

Vi har haft en glassmaskin i kanske två år och glassen man gör i den: jättegod oftast. Det är så ovärt att äta halvgoda glassar, när man kan äta jättegoda.

Kommentera

