En förebild

10544-den-roda-professornDet här är en av de mest spännande personer jag vet och en av mina förebilder. En sak som jag verkligen gillar med henne är hur hon ser ut på den här bilden. Hon tar liksom plats!

Jag var på ett seminarium med henne och två yngre feministiska förebilder på bokmässan häromåret och de två yngre kvinnorna satt i klänningar med benen prydligt i kors (och sa skitbra saker), medan Yvonne satt med händerna bakom huvudet så här och benen brett isär (och sa skitbra saker). Jag tyckte att Yvonne Hirdman var tuffast i världen.

 

Kommentera

