Nagelbandet

Två gånger under den här graviditeten har något hänt som tidigare aldrig hänt: jag har fått inflammerade nagelband. Det börjar med att fingret blir ömt. Sedan kan vad som helst hända. Senast svullnade fingret upp till en imonerande storlek, jag fick massor av små blåsor som över en natt transformerades till en enda, enorm. Småningom eldade jag på en nål och stack in den i blåsan, sedan pressade jag ur var i en veckas tid. Min elev skrek spontant USCH! när hon såg mitt finger. Men fröken vad har du gjort? Jag började bära plåster. Efter ungefär tre veckor var jag helt återställd.

Kommentera

