Pojkvänslista

Så jag gjorde Niotillfems Pojkvänslista pga #Blogg100…

IMG_8415
Hur länge har ni varit ihop?
I sommar har vi varit ihop i nio år!!!

Hur träffades ni?
Vi träffades på SPRAYDATE. Först typ meddelande-ledes 2005, men då skaffade Okapin en tjej och jag sysselsatte mig väl med något annat och sen gjorde de slut efter någon månad, men då blev jag ihop med en bloggbekant (just det kanske de som varit med sedan dess minns?) och när vi gjorde slut var det sommar 2006 och då var Okapin snabb som attan och föreslog att vi skulle träffas och det gjorde vi. Vi träffades vid Kristineberg. Okapin hade med sig öl och nötter och vi badade och drack öl. Sedan gick vi till Solstugan och drack mer öl, vidare till Theodoras (!) vid Fridhemsplan och det var en varm natt. Jag sov över hos Okapin den natten. Vi var ganska kyska, men den jävla tonåringen gav mig ett enormt sugmärke.

Inlägget från dagen efter vi träffades är faktiskt kvar här.

Sedan åkte jag på båtluff med Terriern. Då skickade Okapin sms och jag tänkte ”Hoppsan! Vad händer här?” för jag var inte så jättevan vid att saker fortsatte.

Vem var mest på?
Alltså, det var Okapin. Och hade inte varit det hade det aldrig blivit något, för jag var livrädd för att vara för på. Jag var bara 26 år då.

Skedde några komplikationer?
Nej. Ingenting.

Kan man få se något tidigt sms eller så?
Det här är ju ages ago, så ingenting är sparat. MEN! Okapin skrev faktiskt ner varenda sms jag skickade på lappar, för att kunna spara. De lapparna finns någonstans, men var?

Hur skedde dejtandet?

Någon vecka efter första dejten hade jag kommit hem från båtluffen och då träffades vi i Rålambshovsparken. Vi hyrde en film och sedan hånglade vi massor på en brygga. Jag tror inte att vi såg filmen. Jag var på familjesemester med mina smultron också och jag gav Okapin 12 brända cd-skivor i födelsedagspresent, för han fyllde år två veckor efter att vi träffats. När jag kom hem från familjesemestern åkte jag direkt hem till Okapin. Vi hängde typ hela tiden. Jag var så här kär:

Fattar ni hur lite som behövs för att hjärtat ska slå så hårt att det nästan trycker hål på bröstkorgen och flyger ut ur bröstet på mig nu, när jag har Viktor Ekorre i magen och små Kalle Anka-kolibris och jättelika fjärilar i närheten av vänstra lungan samt en liter fniss i artärerna?

Och så:

Jag stod på 7Eleven och valde yoghurt och det kom en man och trängde sig fram och han tog sin A-fil och jag tittade upp och mötte Mazarins blick och han var så fin där han stod och det spelade ingen roll att jag blev mallig, för det var ingen annan än vi två och a-filsmannen där, men jag tänkte ”Han är med mig!” och ekorrarna i magen slog volter. Jag tror att ni kanske börjar tröttna på mina omskrivningar på hur kär jag är i Mazarin, jag tror liksom att ni har fattat nu.

Sedan typ augusti sov vi med varandra varje kväll, hemma hos honom eller hemma hos mig.

IMG_1294

Hur blev ni ihop?

Så här var det:

Vi sitter på Vurma på Kungsholmen. Jag äter en Fräsching, Mazarin äter ett Stolpskott. Vi har inte ätit på 24 timmar. Vi darrar. Efter en stund rinner kaffe, avokado, prosciutto, fetaostkräm, ner i våra magar och vidare ut i varenda kroppsdel. Vi blir pigga. Så vi diskuterar ”Vad skulle du göra om”, olika scenanrier och – som i förbigående – kallar Mazarin mig för ”sin flickvän” och jag låter honom prata klart. Sedan tittar jag på honom och frågar om jag är det, hans flickvän, han tittar tillbaka och svarar ”Jag hoppas det”.

Vem sa jag älskar dig först och hur skedde det?

Vi var på Popaganda. Vi hade varit på Myrorna i Ropsten innan på dagen, för jag hade den här nya tröjan (fotot är från senare):

s8bTxyMTyw5ORSX3nFQ1jKhyFm66QCzcYbAvvyaVNqkL=w278-h207-p-no

 

Jag minns inte helt vem som spelade, men jag vet att vi tumlade in i ett buskträd och jag hävdar att jag sa Jag älskar dig, men Okapin påstår att det var han.

Bild000

Eller, vänta nu! Jag kanske satte på mig den där tröjan sen? Den här bilden är definitivt från den kvällen. Med kass mobil uppenbarligen.

Bor ni ihop?
Ja! Vi flyttade ihop efter ett år på grund av att vi alltid sov hos varandra ändå.

Vad är hens bästa sidor?

Att han är så snäll och generös. Och tar fram mina bästa sidor. Och att vi har roligt ihop. Och att han älskar mig så mycket.

Och sämsta?

Att han har så vansinnigt dåligt minne.

Vad bråkar ni om?

Vi bråkar inte så ofta, men det handlar ofta om att jag blir arg för att han inte gör något och då blir han arg tillbaka. Sedan vi skaffade diskmaskinen och sedan poängsystemet har vi bråkat mindre (men just nu har poängsystemet en paus).

Vad gör ni när ingen annan ser?

Sjunger och dansar.

Vad ger ni för komplimanger?

Vi är ganska tydliga med att vi är varandras favoritmänniskor. Det är fint. Vi säger att vi är roliga, fina, snygga och smarta.

Vilken är din favoritbild på honom?

IMG_8086Många. Till exempel den här.

Och på er båda?

PC300035

Många, t.ex. den här.

Något du vill avsluta med?

Nej. Okapilove bara.

4 responses to “Pojkvänslista

  1. Vilken jättefin lista!

  2. Så himla fint! Fråga: när blev mazarinen en okapi?

  3. Pingback: Okapin | Laskask

Kommentera

