Helg svejs!

Så pass bra helg. Jag mötte upp mina föräldrar vid tunnelbanan i fredags och fikade en superliten kolakaka. Sedan plockade vi ur alla böcker ur båda våra bokhyllor och detta innan Okapin ens hade hunnit hem. När han väl hade det, skickade vi ut honom direkt. Han fick hämta meze hos libanesen, som vi sedan åt vid köksbordet och vi pratade, pratade, pratade. Okapin och jag äter supersällan middag vid köksbordet, men jätteofta vid vardagsrumsbordet.

IMG_2908

På lördagen drog jag och Okapin och min far till affären och handlade hyllor, skenor och konsoler. Pappa är alltid nervös över att köra i Stockholm och det gör mig nervös, men vet ni: det gick hur smidigt som helst. Plus att vi aldrig lämnade förorten… Vi hade skrivit upp allt vi skulle ha, så handlingen gick supersmidigt och själva uppsättningen gick också smidigt.

Vi ställde alla böcker på plats och jag gallrade, gallrade, gallrade. Sedan skruvade vi ihop spjälsängen, gick med återvinningen som ligger en miljard mil bort och på väggen hem köpte vi varsin pizza eftersom jag inte orkade laga mat och eftersom jag inte orkade att Okapin lagade mat. Jag tittade på Mello för första gången i år, hejade på Måns och Måns vann.

Idag har vi också röjt, röjt, röjt och jag har gjort maränger på kikärtsvatten. Jag badade i fuckin’ två timmar, samtidigt som jag kollade klänningar på Asos rea. Köpte inget. Gick upp och gjorde en tofugryta som vi inte åt vid köksbordet! Vi kollade Jordskott och nu har jag provat min baddräkt eftersom vi har friskvårdsdag i morgon och jag ska bada. Jag ser ut som att jag har klämt in en pilatesboll under baddräkten.

Kommentera

