Lördag

Så pass mycket tant. Okapin och jag går en sväng i kvarteret. Ryggen gör ont när jag går långt. Jag skjuter fram höfterna och går bredbent. Då gör det lite mindre ont. Men det finns grader av ondhet. Nu är ondheten en irritation. Hade det varit en smärta hade den varit ett hinder.

Okapin och jag gick till biblioteket. Jag lånade den sista boken i Divergent-trilogin. Jag läser andra nu och är nyfiken. Jag har ett slags feng shui-år och ska läsa ikapp oläst i bokhyllan. Jag köper inget nytt, men lånar en del. Det får vara okej. Inget mer in i alla fall. En grillad levain på caféet bredvid och sedan hem för att slänga återvinning och posta ett brev till försäkringskassan. Man får ju stifta bekantskap med dem om man vill ha några stålars när man är hemma med sin bebi. Hittills inga problem. Å andra sidan har vår korrespondens mest gått ut på att jag bekräftat att jag är gravid och meddelat min årslön. Återvinningen var flyttad och vi fick gå jättelångt. Då kände jag mig som en hjälte. Min första impuls var att knöla ner kartong och plast i närmaste hundlatrin. Men jag är ganska noggrann.

Ikväll äter vi tacos. Jag älskar tacos.

Kommentera

