Spoiler alert!

Jag försöker verkligen vara noggrann när jag instagrammar livsstilsbilder av min dator som jag kollar serier på. ”Kolla! Senaste avsnittet av Togetherness/House of cards/Buffy/Walking dead!”. Man får vara skitnoga med vad man låter synas. Man kanske har följare som håller på med en helt annan säsong och man liksom spoilar skiten ur serien bara genom att publicera en bild på en person som var nära att dö i säsong 3 men som lever i säsong 7 eller ett par som hatar varandra i sex säsonger som plötsligt kysser varandra. Varför skulle jag publicera något sådant?

Häromdagen var det en person i mitt flöde som publicerade en bild från en serie som jag följer, men ett avsnitt som jag inte hade hunnit se. Se där: en gift huvudperson i ett intimt ögonblick med en ny person. Du skojar med mig?!

Då ska ni bara veta hur noga jag var när vi var i Bryssel och jag skulle posta den här bilden på att vi låg på hotellrummet och kollade House of cards:

928059_1610650965834524_525895570_n

Jag valde mycket medvetet en bild från vinjetten för att inte spoila någon. Så himla mycket silkeshandskar.

 

Kommentera

