Kultur i februari

Musik:
Jag förvånar mig själv genom att vara en person som lyssnar så mycket på Lykke Li och tycker så mycket om hennes musik. Idag hörde jag Lykke Li i House of cards och det tyckte jag var roligt. Det var på sjukgymnastens fest. Det var dock inte den här låten:

”Just like a dream” är den enda låten som jag har lagt in på vårens spellista Hej Schweiz som är hemskt opretentiös, men en bättre blandning av gamla och nya låtar än Mix Megapol.

Radio/podd: Ingenting i februari vad jag minns. INGENTING! Jag har verkligen legat av mig med poddandet.

Böcker: Hör på det här fattiga:

”Ur Varselklotet”
”Twist”

”Ur varselklotet” är fantastisk. Som att dyka ner i en brunn.

Film: Ännu fattigare! Inte en enda film i hela februari!!!

TV:

”Togetherness” (gillar 6/10)
”The Americans” (gillar 6/10)
”The Mindy Project” (gillar 8-9/10 oftast <3)
”Arrow” (5/10)
”House of cards”  (8/10)

Scen: ”Ungefär lika med”. Kanske 6/10. Bäst var publiken.

Utställningar: Inget.

Bloggar: Andrev Walden (det är andra månaden i rad som jag tipsar om en blogg på Café – vem har jag blivit eller snarare vad har Café blivit?). Andrevs blogginlägg om småbarnsåren häromdagen fick mig att skratta rakt ut av igenkänning trots att jag inte ens har egna småbarn ännu. Och Rymdslottet-inläggen älskar jag också .

Kort sagt dock: en medioker kulturmånad. Tror inte att mars kommer bli någe bättre på för- och utställningsfronten dock.

Kommentera

