Och så vädret

Jag måste erkänna att jag ofta utgår från gårdagens väder när jag klär på mig om mornarna. Igår var det solsken och vårigt: idag gick jag således hemifrån i vårjacka (den enda jag kan stänga dock) och snabba skor, men utan paraply.

Det var inget stort misstag, men ett misstag.

Mitt viktigaste varje vecka är hur vädret är på torsdagarna, för då är jag rastvakt i sammanlagt trettio minuter. Det är helt okej, förutom när det är snö ute för då kastar barnen snöboll fastän de inte får och då måste jag skälla. På torsdag ska det vara sol enligt en hemsida. Gruset på skolgården innebär dock att springande barn halkar i grus och får skrapsår på handflator och förstör jeansknän.

IMG_2861

Kommentera

