Bryssel 50 timmar

I helgen var vi i Bryssel, Okapin och jag. Denna Brysselresa, så fram och tillbaka. Det började med intensivt googlande. Får man flyga i 31a veckan? (Ja). Övergick till viss oro. Vad händer om det faktiskt händer något när vi är borta eller befinner oss i luften? Tillfällig, utökad reseförsäkring lättade oron. Okapin fick influensa. Jag lade mig på en ven i ryggen och blev helt yr. Skulle flygvärdinnorna stoppa mig i flygplansdörren (varför tror jag alltid det värsta om mina medmänniskor)? Men vi kom iväg.

IMG_4461

Vi bodde jättenära Grand Place, så vi rörde oss nästan bara däromkring. Nästan. Vi åt curry på en thai, injeras hos en etiopier (så himla smockat ställe – det känns inte som att det någonsin är så populärt någon gång på de tre ställen i Sthlm som jag har testat), spenatig palak paneer hos en skojfrisk indier och en trist panini på ett ställe som Okapin kollat upp som fått bra betyg på Trip Advisor. Så himla ovärdigt.

Vi tog tunnelbanan till Atomium och sedan åkte vi spårvagnen till ändhållplatsen vilket var en enorm omväg, men vi tyckte att vi fick se mycket av staden då.

IMG_4491

På kvällarna kollade vi säsong 3 av House of cards på hotellrummet. I morse flög vi hem. En bra resa.

IMG_2806

Kommentera

