Så var det

En hinner knappt mer än packa från en resa innan en ska ut på en ny. Några dagar i Hallsberg. Jag lade mig raklång på mina föräldrars stenhårda kökssoffa, klämde en ven och nästan svimmade. Hände detta någonsin Raskens Ida?

Jag planerar att inte jobba ända fram till bf. Min rektor drar svårtydda skämt om detta, men jag är så himla lycklig över en lång paus. Det är mindre än två månaders jobb kvar och då ingår två lov (detta och påsklovet). Det är inte så dumt. Men det innehåller också massor av övertid och två kvällsjobbskvällar utan ersättning (mina kollegor kan kompensera för övertiden i juni). Smart nog lyckades jag deala till mig föräldrakursförmiddagar i april som kompensation.

Bearnaise ligger på vänster sida och sparkar. Jag undrar vad som finns på höger sida? En död tvilling, en hög tarmar, en parasit? I maj kommer vi att få veta!

Kommentera

