Too much information

När min mage började växa i och med bebisen, hittade jag en svart grej i min navel. Den var som en bränd veke (alltså, som på ett stearinljus). Jag kunde bara ana den på grund av fysik, men Okapin såg den mycket väl när han tittade och en gång försökte han peta på den och då fick jag panik för man ska inte peta i navlar och särskilt inte andras navlar. Jag vågade inte säga något till min barnmorska heller, för jag ville inte att hon skulle känna i min navel, och jag undrade så vad det var. Jag funderade på att ta en pincett och dra bort den här grejen, men jag tyckte att det också kändes äckligt, så till vardags förträngde jag veken. Jag hade den här svarta vekegrejen i naveln i säkert fyra månader.

I går när jag skulle sova petade jag mig i naveln och då var veken borta! Okapin kikade in: ja, det stämde verkligen. Det svarta var borta! Vad det var och var det är nu, det är något som kommer att förfölja mig för evigt.

2 responses to “Too much information

  1. Ska man inte peta i navlar? Jag skurade till slut min med scotch brites för att få bort en uppenbar livstid smuts som samlats till nån svart beläggning.

    • Jag hade aldrig riktigt funderat så mycket över naveln innan jag träffade Okapin och han sa att man inte skulle peta sig i naveln. Varför inte? Jag har ingen aning, men det lät logiskt av någon anledning, men nu när jag googlar hittar jag inga vettiga belägg för hans påstående…

Kommentera

