Kultur i januari

Kulturen i januari.

(Argumenterar som Jenny: för min egen skull).

Musik: Jag har lyssnat massor på Roxy Music, framförallt ”More than this”.

Om jag skulle sommarprata någon gång i livet, skulle jag lätt spela den. Den är den enda låt jag säkert vet. Så himla bra radiolåt, tycker jag.

Jag hade en reunion med den här oväntade:

Men videon tillsammans med texten är lite too much, tycker jag. Den här skulle jag nog inte spela i ett eventuellt sommarprat.

Radio/podd:

Jag lyssnar inte på poddar längre, för jag har problem med uppspelningen i min mobil. Men jag lyssnade på Agnes Wolds vinterprat. Hon påminner om min barnmorska och jag har förtroende för henne.

Böcker:

”Hägring 38”.
Ebba Von S babybok.
Blondinbellas babybok.
The Wes Anderson collection.
”Denna dagen ett liv” om Astrid Lindgren.

Ingen var jättebra.

Film:

”Saving Mr Banks”
”The Edge of tomorrow”
”The Skeleton Twins”
”Hobbit 3”
”Mockingjay – del 1”.

Inget jättebra där heller.

TV:

”Agents of S.H.I.E.L.D”. Åh, vad bra jag tyckte att det var, andra hälften av säsong 1. Nu är det ett uppehåll i säsong 2 och jättespännande.

❤ Joss Whedon!

Jag såg ”Transparent” och gillade.

Jag gillar trailern mer än jag gillar de tre avsnitten jag sett av ”Togetherness”. Men jag fortsätter väl, pågrund av Mark Duplass och Amanda Peet.

Sen har jag sett dokumentären om Astrid Lindgren också och nu är jag i ärlighetens namn lite mätt på Astrid.

Scen:

”Skuggland” på Dramaten. 6 av 10 kanske.

Utställningar:

Inget.

Bloggar:

Den här är bäst just nu. Magda Gad.

2 responses to “Kultur i januari

  1. Jag skulle ALDRIG kunna sommar-/vinterprata just pga vilka låtar att välja? Så n e d r a n s svårt!

Kommentera

