2. 5 saker jag tänkt på idag

1. Jag har sovit så himla dåligt i natt. Jag har tänkt att det måst vara fullmåne. Men det är det inte förrän på torsdag.

2. Jag tänkte nästan inte alls, jag bara slog till på ett par veganska, miljövänliga lågskor från Greenlaces när de äntligen hade min storlek i lager. Nu håller jag tummarna för att de är varma i vinter.

3. Jag vill inte jobba i morgon. Det är inte för att jag inte trivs på mitt jobb. Jag trivs inte alls med att inte jobba. Jag har till och med mått dåligt av att vara ledig, till exempel nu under höstlovet. Men jag tycker inte om tanken på väckarklockor och att komma hem när det är mörkt. Det har jag tänkt på. 

4. Jag har tänkt på julen. Jag vill ha ljus och musik med bjällror. Kanske körer också.

5. Jag har tänkt på vilken bok jag ska läsa nu. Kanske ”Vassa föremål” av Gillian Flynn som jag fick hem idag. Eller Bea Uusmas bok ”Astronauten som inte fick landa”. Jag är just nu peppad på båda.

IMG_1996

Kommentera

