Slutet

Jag slutade läsa ELLE och Damernas Värld och förvisso även Vi Läser eftersom det är tidningar som i första hand handlar om konsumtion, må så vara av klänningar, accessoarer, bokhyllor eller smink.

Min konsumtion går sådär. Jag konsumerar fortfarande mer än jag är nöjd med.

Däremot känns det väldigt befriande att inte läsa tidningar som i första hand handlar om hur jag ska förbättra mitt utseende genom att klä mig i speciella kläder eller sminka mig på olika sätt. Jag kan inbilla mig att jag köper byxor som jag tycker är fina och jag kan envisas med att inte riktigt ha någon kompetens i att lägga på ögonskugga. Eftersom jag inte läser dessa tidningar får jag heller inga råd om hur jag ska förhålla mig till min pojkvän. Det är bra, för då kan jag ju kommunicera direkt med honom istället och det brukar bli bättre.

Det finns säkert bättre tidningar som skriver om mode, smink eller annat om det nu är det som man är intresserad av.

Kommentera

