M-Cup + Maggie

Jag har förresten köpt en menskopp. Den är smultronröd, men jag väntar fortfarande på leveransen.

Jag kollade på första avsnittet av Honourable woman igår. Samma snubbe som gjorde The Shadow line har skapat serien och jag såg aldrig klart den. Här finns Stephen Rea som alltid har samma ansiktsuttryck (uppgivet) och Maggie Gyllenhall Gyllenhaal som alltid har samma uppenbarelse (smashing). Det handlar om Palestina/Israel så det är smärtsamt aktuellt och första avsnittet slutade mycket  spännande. Jag längtar till att se vidare. Finns på HBO Nordic (The Shadow line finns på SVT Play).

Kommentera

