12. Nämn en tv-serie som du fick sluta titta på för att det var så dåligt?

Om någon månad släpps Netflix-serien Hemlock Groves andra säsong. Jag såg trailern till den andra säsongen häromdagen och det såg ut att vara gore-igt och jag minns finalen av första säsongen som väldigt obehaglig på så många olika sätt. Plus att flera av de rutinerade skådespelarna i serien faktiskt gör ganska dåligt ifrån sig. Det gäller såväl Famke Janssen som Lili Taylor. Jag sa till Okapin: ”Vi kollar inte på säsong 2 av Hemlock Grove, va?” och det kändes som att så får det bli.


Dock att jag har gett upp och tagit upp såväl Mad Men som True Blood och Walking Dead under åren. Kanske ger jag Hemlock Grove en ny chans också.

Kommentera

