Zommar

Från cirka 2009 och 2012.

Vad ska du göra i sommar?
Jag ska tågluffa (!!!), jag ska åka båt i Halong Bay, jag ska uppvakta Okapin när han fyller jämt. Jag har inga andra planer, eftersom jag hatar planer.

Sommarens plagg?
Jag tror på blöjbyxan, den som får en del män att känna att de måste berätta för tjejer att det inte är sexigt.

”Tack för upplysningen”.

Alltid i väskan?
iPhone, hörlurar, plånbok, hårsnodd, SL-kort och helst en pocketbok. Kanske är i sommar, sommaren som jag börjar använda solglasögon också.

Sommar för dig?
Att bada i en insjö som luktar ruttet vatten. Små lätta moln. Gröna träd och gräsmattor. Ljusa sommarnätter, med varma vindar mot skinnet.

Restips i sommar?
Sätt dig på ett tåg en sen sommarkväll. Titta ut.

Hur varmt måste det vara i vattnet för att du ska bada?
Minst 12 grader. Helst 20.

Vilken bok skulle du vilja rekommendera folk att läsa i sommar?
”Nattfilm” av Marisha Pessl!

Bästa sommartipset?
Ja, samma som alltid: Man måste inte gå ut bara för att solen skiner.

DSC_0175 DSC_0112 DSC_0005

Kommentera

