Förkyld again – naturally

Jag kan inte fatta hur långsamt den här veckan går. Jag blev förkyld i går morse och jag bara längtar till lördag så att jag slipper gå upp klockan kvart i sju, så att jag bara får sova. I morgon ska jag ut i skogen och fågelskåda med mina elever. Det kommer förhoppningsvis inte att regna. Det är sådant man får vara positiv till nu för tiden. Jag minns i april: då sken solen från en klarblå himmel. Temperaturen låg på stadiga 15 grader. Det känns främmande nu. I dag hade jag mössa på huvudet när jag rastvaktade. Skönt var det.

Kommentera

