Sommar-lista

Den här listan gjorde jag förra året så här års och då var det tydligen sol, men det har det inte varit här på någon vecka. Så kan det gå. Det var sol i februari till alla storas lycka och kanske är vår solkvot slut nu.

Mina planer för sommaren:

Jag ska resa hit:

Bac-son-valley-Amazing

och jag längtar något alldeles fruktansvärt. Jag och Okapin och mina föräldrar ska tågluffa genom Vietnam.

Sen ska Okapin fylla FYRTIO ÅR och han ska nog inte ha en fest, för han avskyr att vara centrum på en fest och jag funderade på om jag borde throw him a party, men jag är inte helt säker på om han skulle bli glad.

Förra året gjorde jag en ungefär likadan långresa som jag ska göra i år och sen var jag i en stuga med min familj i en vecka och den sommaren kändes hemskt stressig, så i år ska jag försöka se till att inte ha en enda plan förutom att träffa Okapins föräldrar för jag träffar dem så himla sällan inte på grund av ointresse utan på grund av att både föräldrar och son uppenbarligen har tummar djupt djupt in.

Bästa sommarstället:

En stuga i en glänta.

IMG_7630

Favoritblomman:

Ah, jag vet inte. Pion!?

Här badar jag helst:

IMG_8391

Alltså, i havet.

Eller här förstås:

IMG_0433

Bästa sommarplågan genom tiderna:

Jag svarar samma svar som förra året:
”Känn ingen sorg för mig Göteborg” från 2000. Men i år lyfter jag ”It takes a fool to remain sane” från samma år också.

Det här lyssnar jag på i sommar:

Jag har inte gjort upp några planer än, men kanske lyssnar jag på den här:

 

Det här tittar jag på i sommar:

Orange is the new black!

The fault in our stars!

Kanske den här också?

Plus kanske fotbolls-VM?

Godzilla och X-Men hoppas jag att jag har sett innan maj blir juni.

Favoritdoft:

Hägg och syrén!

Den ultimata sommardagen:

Det är perfekt väder. Det är jag, Okapin och några till. Man har lånat en bil och packat en väska. Man åker till en strand där man är helt ensamma och badar hela dagen. Man går upp till ett hus, lagar en god middag, dricker öl eller vin, äter maten, pratar till sent. Får inga myggbett. Somnar med rufsigt hår.

Kommentera

