Fredagsfikat

Ikväll bakar jag en cheesecake till min arbetsplats ”fredagsfika” som jag gick med i i höstas när jag var ny på jobbet och jag vill visa hur vänlig jag är. Tillsammans med en kollega har jag ansvaret för att fixa fika till tre fredagar på ett läsår. För denna ansträngning får jag fika varje fredag. Och det är riktigt jädra lyrrfika, vill jag påstå. Men det är också ångest de gånger jag ska baka eftersom jag inte är en bagare. Mitt baksjälvförtroende är så himla lågt. Jag har ganska lågt matsjälvförtroende också, men baket: det finns inget lägre. Jag kan inte bedöma när bakverk är färdiga. Och nu står en cheesecake i ugnen som ska stå där i över en timme på låg värme och jag tänker att det kan gå hur som helst, mest hur. Vi får se.

Kommentera

