Tyresö slott

Jag hittade bilder från en utflykt till Tyresö slott. Åh, den våren! Den prunkande, gröna. Jag tog genast kontakt med Okapin, som sitter i en fåtölj mitt emot mig. Jag sa: ”Ska vi åka till Tyresö slott någon lördag här framöver?”. Okapin sa: ja!

Så här åker man till exempel:

11:08 Gullmarsplan blåbuss 875  mot Tyresö kyrka (framme 11.39).

Det är ett tips att åka till kyrkan istället för slottet, för de ligger precis bredvid varandra, men det är väldigt många fler turer till kyrkan än till slottet.

Hur ni tar er till Gullis är erat bekymmer. Själv hade jag åkt grön linje eller tvärbana.

 

IMG_1445IMG_1453 IMG_1462 IMG_1463 IMG_1481
IMG_1502 IMG_1511 IMG_1565

Kommentera

