10

Jag är knappast tacksam för att Okapin älskar mig. Jag är inte ens tacksam över Okapin. Jag är grymt älsk-värd.

Däremot är jag tacksam över att jag får vara ihop med en så till synes vettig person. För det behöver inte vara så. Jag är en skitvettig person och jag skulle inte bli ihop med en ovettig person, men problemet är att det kan ta ett tag att upptäcka. Till exempel skulle Okapin kanske tycka att det vore helt okej att jag lagade mat och dammsög och vad som helst och bara strunta i mina poäng som jag räknar, men det gör han inte. Han tycker att det är viktigt att vi ligger ganska lika.

Och sen är Okapin väldigt snäll också. Han är generös och omtänksam förutom massor av andra bra egenskaper såsom stilig och kul. Jag är tacksam över att jag blev ihop med just den här braiga personen istället för någon av de som jag trodde att jag skulle  om jag inte blev ihop med för femton år sedan. Plus att jag är tacksam över att Okapin och jag påverkar varandra att gilla bra saker, t.ex. att göra utflykter till skogen.

Kommentera

