7

2010 sa jag upp mig från mitt jobb. Ett halvår tidigare skrev jag så här på Lasky:

Hej! Jag är ledsen och trött och livet har ingen mening. I Amelia läste jag att definitionen av att vara lycklig är att man tycker att livet har en mening. Således: jag är olycklig? (Duh!)

Här.

Meningslösheten var så stor att jag började ta enorma risker, för det kändes som att det inte spelade någon roll.

Strax innan:

Ibland mejlar mina fans till mig och undrar vad jag har för mig. Det ska jag tala om. Jag har brutits ner och blivit en svag människa. Förra veckan grät jag på arbetsplatsens toalett med migränhuvudvärk. Detta är inte likt mig. Jag har funderat på att byta arbetsplats, men det finns inga tillgängliga jobb och min rektor släpper inga fler lärare. En ljusglimt: höstlov.

Här.

Jag blir väldigt ledsen när jag läser det där. Så dåligt jag mådde.

Men det hände någonting. Banana kom och frågade om jag ville driva ett fantastiskt bokförlag med henne. Om jag ville! Jag flydde inte ens från, jag gick till. Så här i efterhand borde vi kanske förstått hur oerhört slutarbetad hon var och hur oerhört trasig jag var. Det var inte lätt att driva ett bokförlag. Det är inte lätt. Jag blir jättearg när jag tänker på förutsättningarna för små bokförlag. Både jag och Banana borde ha legat på en solstol i Västindien i ett halvår och vilat upp oss istället för att försöka överleva i en bransch där kunderna helst betalar intet för produkten. Att skriva att det var tufft är en sådan extrem underdrift så ni fattar inte.

Men jag är hemskt tacksam över Banana ändå. Hon erbjöd mig en räddningsbåt när jag kölhalades. Jag blev inte lagad, men jag leddes in på rätt väg och nu är jag faktiskt inte trasig längre. För det ska Banana ha tack! ❤

Kommentera

