Mallorca-acnen

Härommånaden lärde jag mig att de här ”finnarna” som jag får när jag besöker väldigt varma länder (eller när det är väldigt soligt och varmt i Sverige och jag har solskyddskräm) kallas mallorca-acne. Finnarna är inga vanliga finnar och de har inga pormaskar, men annars ser det ungefär ut som femti minifinnar i ett koncentrerat område. För mig handlar det alltid om pannan. Jag kan överleva med de här minifinnarna, men jag skulle hellre leva utan dem.

Mallorca-acne får man av kombinationen oljigt solskydd och värme. Jag är därför ute efter ett oljefritt solskydd för ansiktet, helst spf 50. Har ni några tips?

2 responses to “Mallorca-acnen

  1. Keps eller hatt…

    • Förvisso, men jag kör gärna solskydd ändå och med keps eller hatt blir jag ju ännu svettigare i pannan!

Kommentera

