Plats för sömn

Idag hade Okapin och jag bestämt att vi skulle tvätta fönstren. Vi bor längst ner i en korsning, så våra fönster blir ganska skitiga. Vi tvättade fönster, dammade på alla våra hyllor (men inte böckerna, aldrig böckerna – det orkar vi inte), dammsög och torkade. Sedan gick jag upp med vår trasiga skrivare (Är den körd nu? I ett tv-program som jag såg sa de att skrivare lägger av efter xxx utskrifter, för att man ska vilja köpa en ny. Är det vad som har hänt med vår skrivare nu?) till förrådet och vi skakade våra ryamattor.

Zzzzz.

Förlåt, hörde jag någon snarka?

Hur som helst, det var vad vi gjorde och nu har vi använt världens bästa uppfinning, aka onlinepizza, och väntar på att våra grekiska pizzor ska komma. De där pirogerna som jag läskade er med igår, blir inte av förrän ikväll.

Jag älskar verkligen att ha alldeles nystädat i mitt hem och jag vill gärna berätta för er att jag till och med funderar på att sy nya köksgardiner av ett tyg som vi har fått av Okapins farmor. Vi får se hur det blir. Jag hoppas att det blir. Jag har köpt en bok av Jenny Hellström, med massor av mönster, och kan jag inte ens tvinga mig till att sy ett par gardiner; kommer då den där tjusiga skjortklänningen någonsin att bli av?

Kommentera

