Jan G

I går när jag gick hem från jobbet lyssnade jag på Värvet med Jan Gradvall. Han är lite av en auktoritet, va. Auktoriteter får säga lite vad de tycker om lite allt möjligt, till och med det som ligger långt ifrån deras expertis. Man bara: ”Carl Bildt – vann rätt låt i Melodifestivalen?”. Om Carl Bildt sagt: ”Nej, det skulle Helena Paparizou gjort” skulle tusentals små Carl Bildt-fans suttit på middagar i april och sagt ”Sanna Nielsen i all ära, vunnit skulle Helena Paparizou gjort”.

Nå. Av någon anledning fick Jan Gradvall kommentera det här med att Soran Ismail inte får jobba på SR före valet. Soran Ismail sitter i SR-karantän. Då gjorde Jan Gradvall en bra sak. Han sa att han försöker vänta tio minuter med att kommentera allt på Twitter. Och med tio minuter menar jag inte att Jan Gradvall nog sätter ett timglas på tio minuter och väntar och sen skriver. Nej, Jan Gradvall efterlyste nog eftertänksamhet. Jag tycker att det är viktigt. Plus att en naturlig reaktion till en helt sanslös nyhet borde vara: ”Herregud! Det där kan inte vara sant!” och inte ”Fan i helvete, vad fel! Jag måste dela med mina 800 följare på Twitter!”.

Konklusion: eftertänksamhet, tack.

Apropå detta vill jag visa: Frida Boisen. Oisin Cantwell.

Kommentera

