Jag vill inte vara rädd

Det här är min favoritastronaut, Chris Hadfield, som pratar om skillnaden mellan fara och rädsla.

Jag har blivit så himla harig på senare år. Vågar inte åka karusell, tycker inte om att åka hiss, oroar mig över flygresor. Jag har aldrig varit förtjust i fjärilar, men nu är jag lite rädd för kanadagäss (och vitkindad gås) och duvor också. Jag måste ta tag i det där. Jag har funderat på terapi, hypnos och kbt. Jag vill inte vara rädd.

Här är några filmer med Chris i rymden:

 

Det ser ju spännande ut, men rymden är min största skräck. Att sitta på en rymdstation är paradoxalt nog min största klaustrofobiska skräck. Så mycket och så lite yta på samma gång.

Kommentera

