Happily ever after

Idag spoilar jag The Mindy Project. Om ni inte vill läsa rekommenderar jag er att klicka bort skiten. Jag har lagt till en bild här nedan så att ni inte ska råka läsa, men också: är ni spoiler-känsliga måste ni faktiskt börja träna på att vara selektiva med er läsning. Plus: hur länge måste man vara hemlig med ett innehåll? För alltid? Det kommer alltid att finnas de som inte har sett Breaking Bad och Lost. Är serierna i karantän därför?

Mindy-Kaling-cuddled-Adam-Pally-set-Mindy-Project

Det sista som hände innan säsongsuppehållet (det är ett uppehåll i säsong 2 – eller är ett säsongsuppehåll ett uppehåll mellan två säsonger?): Danny och Mindy kysstes på ett flygplan. Jag applåderade detta. Jag har väntat på det så länge och, som Josefine skrev i en kommentar här; när Danny dansade Aaliyah för Mindy. Jesus. Det var det mest fantastiska och romantiska jag någonsin varit med om. Jag såg avsnittet i badet helt ensam och trodde att jag skulle kvävas av hur bröstet svällde.

Det är inte mindre än en skandal att klippet inte finns i sin helhet i hd-kvalitet på youtube.

Men, Josefines kommentar fick mig också att vilja lyfta det oerhört taffliga meddelandet från … ja, jag vet inte från vem, vem var avsändaren, vem var ansvarig, precis i slutet av avsnittet där Danny kysser Mindy.

Det står Happily ever after och så tonar ett freakin’ frågetecken in. Snälla seriemakare: vad var det? Har ni haft en kreativ praktikant som klippt i avsnittet? Ska alla avsnitt börja sluta så (obs! Man kan inte skriva så: börja sluta, det motsäger ju sig själv!)? Ungefär som att tittarna inte kunde tänka själva och som att våra fantasier inte redan var i uppror? Jag var liksom så himla lycklig över kyssen! ”Han grabbar Mindy på stjärten!” ropade jag till Okapin, som såg avsnittet med mig. Och så några snabba bilder på Danny och Mindy tillsammans följt av: ett meddelande från praktikanten.

Jag är team Danny all the way (alltså, att det ens finns någon som är team Cliff?!).

P.S. Att jag kallade scenen där Danny dansar för Mindy romantisk tycker jag för övrigt är väldigt avslöjande. Jag är lite generad över formuleringen, men låter det stå kvar för att ni ska förstå hur äkta jag är.

P.S.2. Bilden har jag snott från Mindy Kalings instagram.

 

Kommentera

