Man måste härma fredagslistor

Fredagslista via Man måste härma.

DAGENS VILL HA:
Just nu önskar jag mig mer tid. Inte för att jag har så sjukt mycket att göra, utan för att jag inte gör det. Jag badar hellre och kollar på The Mindy Project.

DAGENS KLÄDSEL:
En svart och beige klänning från La Redoute, en marinblå kofta från Filippa K, ett halsband från People Tree och pandaörhängen från Etsy. Svarta stövlar från kanske Din Sko och en blå, tunn jacka från Vero Moda.

DAGENS SMINK:
Jag har jättemycket smink på mig idag. När jag skulle ta en bild på dagens klädsel fick sminket mitt ögonbryn att se ut som en snigel som låg precis på ögat, så jag delade inte med mig av den bilden.

DAGENS FRISYR:
Jag har som vanligt en ganska flottig lugg, men resten av håret faller ganska fint ner mot axlarna.

DAGENS HÄNDELSE:
Fredagsfikat på jobbet. Den kakan var så himla god.

DAGENS LÅT:
Den här har jag tänkt på idag. Jag tänkte på ”Circles in the sand” först och sedan redde Okapin och jag ut vilken Belinda Carlisle-låt som var bäst. Den här tyckte vi:

DAGENS PLANER:
En grönkåls- och svamplasagne från ”Grön mat : Vegetariskt varje dag från River Cottage”. Den är jättegod, men jag gör min egen bechamel och alltså inte den från boken. Jag tycker att han är lite krånglig, han Hugh som har skrivit boken.

DAGENS SAKNAD:
Jag har saknat att vara frisk, men det är jag snart och då ska jag cykla till jobbet igen!

DAGENS DUMMASTE:
Att jag glömde skriva ut ett returformulär så att jag kan tillbaka en bomberjacka som är för stor…

DAGENS SJUKA:
Nu ska jag verkligen känna efter: jag är litelite snorig fortfarande, lite rosslig, men jag känner mig pigg.

DAGENS DROG:
Jag har köpt prosecco, för det är det lyxigaste jag kan tänka mig!

DAGENS KRAM:
Dessa kanske:

Det är två 100-åringar som har varit bästisar i 94 år. Men jag måste säga att jag blir trött på när man behandlar gamla människor på det här viset och frågar dem om saker som man förmodar att de inte känner till för att man ska få skratta åt dem . Alltså människor som har levt i 100 år har enormt mycket kunskap. Det är bättre att fråga dem om saker som de förmodligen känner till, tycker jag.

DAGENS PUSS:
De här:

DAGENS KÖP:
Prosecco ju! Men också en ny mascara. Jag vill ha en jävla gardin över ögat, kladdigt och massivt.

DAGENS GODIS:
Den där fredagsfikakakan i morse. Gud vad den var god!!

DAGENS HUMÖR:
Jag är varken glad eller arg eller ledsen, jag är förväntansfull inför kvällen och helgen!

Kommentera

