Göra rätt för sig

Jag var inne på Skatteverket häromdagen för att kolla om jag hade fått något skattebesked än på grund av att jag fick tillbaka så väldigt mycket förra året och det gjorde mig glad plus girig.

Jag tyckte att det var svårt att hitta information, men vad jag däremot fann var Skatteverkets slogan:

skatteverket2Ledtråd: kolla längst ner!

I Skatteverkets drömsamhälle vill alla medborgare göra rätt för sig. Det är lätt att tro att Skatteverket önskar det här drömsamhället eftersom de tycker att det är så hemskt jobbigt att jaga skattesmitare.

Min vision är ett samhälle där alla hjälps åt.

 

Kommentera

