Begå våld

Vi var på Vårsalongen på Liljevalchs igår. 

5c202fee971111e3b76a12ffea774e9e_8

Jag hade alldeles glömt bort att tänka och därför fattade jag inte att det skulle vara så mycket folk. Det var fullt av kulturtanter som samtalade och catchade upp framför konstverken. Jag gillade den broderade räven hur upp till. Den påminner om en kudde som min mormor hade. 

Sedan gick vi till Blå Porten för att äta lunch och där kände jag att jag fick begå våld på mig själv, så jag sa hej då och gick till Kungsträdgården och åkte hem.

Om man inte har problem med att vistas i lokaler med väldigt många människor tror jag inte att man kan förstå känslan som infinner sig. En kvävningskänsla. Jag vill klösa mig ut. Jag tror paradoxalt nog att jag skulle kunna träna mig att vistas i utrymmen med många människor, men jag har så himla svårt att se poängen med det. Man kan sällan prata ordentligt med sitt sällskap, eftersom det är så hög ljudvolym och man får stötar och knuffar och måste parera bland andra kroppar. Jag vet dessutom att på många indiska restauranger vistas INGEN på söndagseftermiddagar i februari. Jag önskar att människor kunde sprida ut sig lite mer. Att äta en sladdrig quiche för en hundralapp på Blå Porten är faktiskt inte meningen med livet. En daal på ett indisk restaurang med oceaner av utrymme: jag tror nog att den heliga graal går att finna någonstans där. 

När jag blir stor ska jag bo i en stuga i skogsbrynet. 

 

Kommentera

