Åh Dale

Det här tycker jag verkligen var bra:

Det var bra för att det behövs förebilder. Det behövs personer som påminner om dig eller mig som säger saker som gynnar ett öppnare och mindre homofobiskt samhälle. Jag vet mängder av personer som påminner om mig som skulle kunna hålla Dale Hansens tal, men det finns faktiskt inte lika många som påminner om Dale Hansen som jag har sett göra det. Därför är det viktigt.

Och därför är argumentet: ”men det är inte fler kvinnor i Mad Men, för det var inte fler kvinnor i reklambranschen på 60-talet” en rätt sugig kommentar. Alla behöver förebilder. Vi behöver se det för att det ska hända.

Kommentera

