Limpan

Ikväll har jag sett Liv Strömquist tänker på dig på Elverket i Stockholm. Det var väldigt, väldigt roligt. Ensemblen var helt lysande. Sanna Sundqvist har jag tidigare sett i Eric Ericsons ”Brev från Eric Ericson”. Jag hoppas få se henne i fler roller, för jag tycker att hon har varit så himla bra i båda uppsättningarna.

Det funkar faktiskt jättebra att göra om Liv Strömquists serier till scenen. Jag tror att Ada Berger, som står för regin, förtjänar att nämnas i sammanhanget. Liv Strömquist tänker på dig är slutsåld till sista föreställningen, man får hoppas att den kommer tillbaka. Jag ska se den nästa torsdag igen, för jag fick biljetter av Terriern i julklapp som jag hade tänkt sälja först, men nu är jag glad att jag har dem kvar.

Kommentera

