Cirka död

Hur såg du ut för prick ett år sedan?

IMG_5198

När vaknade du imorse?

Strax efter klockan sex. 

Vad var det första du tänkte när du vaknade?

”Jag dör”. Avskyr, avskyr att vakna av väckarklocka. 

Har du ringt nån imorse, vem och vad sa ni?

Jag ringde till en kollega och frågade om hen kunde ta idrotten eftersom idrottsläraren var sjuk. Min kollega sa ”visst”.

Vilket humör är du på?

Jag är ganska glad. För cirka en timme sedan var jag så trött att jag trodde att jag var sjuk. Det var ju skönt att det gick över. 

Har du ont någonstans?

Nej.

(Här kände jag efter supernoga: Har jag inte lite ont i huvudet? Läpparna är torra*, det svider lite?).

Om du fick välja vad som helst att äta just nu, vad är du då sugen på?

Oj! Jag åt nyss vegetariska pannbiffar och klyftpotatis så jag vill inte äta någonting just nu, däremot vill jag nog ta med mig något kallt att dricka i badet som jag håller på att tappa upp.

Vad köpte du när du drog ditt kort senast?

Jag köpte vaccinering mot Hepatit A och C. Och obs! På Vårdcentralen i min förort är det alltså 100 kronor billigare än överallt annars.

Vilken var den första hemsidan du gick in på på internet?

Någonsin? Det var nog Aftonbladets chat eller något. Himla märkligt så här i efterhand. 

Vad ska du göra ikväll?

Jag har tappat upp ett bad och jag ska läsa Elizabeth Georges jättetjocka nya bok i badet och sedan skriva en grej till gruppbloggen. 

Vilken är den första låten du sätter på idag?

Den här:

Vad gjorde du för exakt en vecka sedan, den här tidpunkten?

Förra onsdagen halv nio? Jag tror att jag kanske betalade räkningar då, för jag hade badförbud på grund av tillbringat dagen på Yasuragi.

Vad har du på dig idag?

bild

Det är en klänning från Bruuns Bazaar, kofta från Espirit och ett favorithalsband. I örhängen har jag PANDAÖRHÄNGEN!

Och helgen då, hur blir det med den?

Så här: zzzzzzz. Vi har jätteupptagna veckor pga en UR-inspelning och utvecklingssamtal. Jag är cirka död.

 

* = Det går vks på min arbetsplats och jag är så himla rädd för det så jag vill absolut inte använda mitt Carmex eftersom det kräver att jag stoppar ner mina fingrar i en burk och det känns som att jag inte kan skrubba mina fingrar tillräckligt noga.

Kommentera

