Filmmusik, 15 poäng. Del 2.

Jag blev tjugotredje reserv. Gav upp. Såg det som ett tecken.

Men blev väldigt sugen på nytt när jag såg 12 years a slave igår och Hans Zimmer återanvänt temat från Inception. Jag hade blivit besviken om jag varit beställaren. Eller så var det så här: ”Snälla Hans Zimmer, kan du inte göra musiken till min nya film?” – ”Jag hinner inte, men jag har en riktigt bra låt som jag använde i en annan film, som jag skulle kunna göra ett nytt arrangemang på?” – ”Vi tar det, vi vill så gärna ha dig! Eller en annan man!”.

Inception:

12 years a slave:

 

 

Kommentera

